Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3183536
    • Do końca roku: 223 dni
    • Do wakacji: 30 dni
  • Jadłospis

Praca na rzecz rozwoju nauki polskiej

W roku szkolnym 2020/2021 i 2021/2022 nasza szkoła uczestniczyła w badaniach normalizacyjnych w ramach projektu ,,Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży”.

Projekt realizowany był przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) w partnerstwie
z SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym oraz nadzorowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i finansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

Efektem udziału w badaniach normalizacyjnych między innymi uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 4 jest opracowanie narzędzia diagnostycznego do oceny
i wspierania rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży, które otrzymają Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne w całej Polsce. Opracowane testy pozwolą na specjalistyczną 
i kompleksową diagnozę rozwoju poznawczego w zakresie pamięci, uwagi, rozwiązywania problemów oraz komunikacji językowej, w tym umiejętności czytania i pisania..

W roku szkolnym 2020/2021 badania przeprowadzono w:
klasie V b (12 uczniów), VII b (13 uczniów, po tygodniu wykonano badanie stabilności testu
10 uczniom), I b ( 20 diagnoz), VIII a (18 diagnoz). Równolegle przeprowadzone były badania uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (grupa SPE) -5 diagnoz.

W roku szkolnym 2021/2022 badania kontynuowano w: oddziale 0 a (3 dzieci), klasie I b (8 uczniów), I c (6 uczniów), V b (10 uczniów). Psycholog szkolny wykonał łącznie 105 diagnoz z użyciem baterii testów poznawczych OZP-36.

W projekt zaangażowani byli rodzice badanych uczniów oraz wychowawcy klas:
Agnieszka Wysocka, Karolina Roguska, Marzena Kordaś, Beata Osińska, Jolanta Królak, Anna Korczyńska, Magdalena Jakubowska, Agnieszka Żoładek, Katarzyna Duszczyk, oraz Wojciech Jakubowski.

Serdecznie dziękuję rodzicom i wychowawcom za owocną współprace na rzecz rozwoju nauki polskiej w ramach projektu ,,Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży”..

                                                                                                                                                                                                                              mgr Anna Jagiełło-Zamojska
                                                                                                     psycholog szkolny