Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

• Jadłospis

Klasy 8 w Karkonoszach

Naszą czterodniową przygodę zaczęliśmy 30.05. Pierwszym naszym celem był Wrocław, a tam odwiedzenie najpiękniejszych zakątków z przewodnikiem.  Wrocławski Ogród Zoologiczny, najstarszą tego typu placówkę na ziemiach polskich i na pewno najładniejszą. Jeden z pięciu najchętniej odwiedzanych ZOO w Europie. Wrocławski Ogród Zoologiczny jest domem dla ponad dziesięciu i pół tysiąca zwierząt z ponad tysiąca stu gatunków. Afrykarium, jedyne takie miejsce w Polsce, jedno z najnowocześniejszych w Europie, unikat na skalę światową. Od 2014 roku oceanarium prezentuje kilka tysięcy zwierząt wodnych pochodzących z Czarnego Lądu, możemy tu zobaczyć niezliczoną ilość ryb, płaszczki, żółwie, rekiny, pingwiny i wiele innych.

Drugiego dnia naszej przygody zobyliśmy Śnieżkę -  symbol Karpacza i Karkonoszy, najwyższy szczyt Karkonoszy, całego pasma Sudetów i Republiki Czeskiej (wysokości 1602 m n.p.m.). Na Śnieżce znajduję się zabytkowa kaplica św. Wawrzyńca (patrona przewodników górskich) z II połowy XVII w. oraz futurystyczne budynki-dyski Obserwatorium Meteorologicznego (aktualnie sam budynek jest zamknięty dla zwiedzających).

Dzień dziecka spędziliśmy również bardzo aktywnie, od razu po śniadaniu wyruszyliśmy do kopalni Uranu z czasów PRL – podziemnej trasy turystycznej. gdzie miejscowy przewodnik opowiadał nam pasjonującą historię kowarskiego górnictwa i wydobywania kruszców, żelaza i rudy uranowej na zlecenie władz ZSRR. W czasie podziemnego spaceru dowiedzieliśmy się więcej o ciężkiej pracy gwarków – dawnych górników, zobaczymy również wystawę sudeckich minerałów. Następnie dla relaksu odbyliśmy 1.5 h spływ  pontonami raftingowymi po rzece Bóbr. A gdy byliśmy bardzo zmęczeni siadaliśmy wspólnie i śpiewaliśmy piosenki.

Ostatniego dnia w drodze do domu odwiedziliśmy Zamek Książ i jego podziemia.