Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3143303
    • Do końca roku: 242 dni
    • Do wakacji: 49 dni
  • Jadłospis

Szkolenia dla nauczycieli

W ramach realizacji projektu Torami nowej edukacji odbyły się szkolenia
dla nauczycieli. Warsztaty CYM przekazywały cenną wiedzę,  w jaki sposób można wykorzystywać w procesie nauki symbol, metaforę oraz obraz, które rozwijają procesy poznawcze u uczniów i myślenie lateralne . Po zakończeniu warsztatów słuchacz nabył umiejętności:

- tworzenia map myśli;

- uczenia się poprzez skojarzenia – wybrane mnemotechniki,

- rozwijania u uczniów kreatywności, twórczego myślenia oraz procesów poznawczych i myślenia lateralnego.

Inne szkolenie – Trening zapobiegania agresji -  przygotowało nauczycieli do pracy z uczniami przejawiającymi zachowania agresywne. Słuchacze wypracowali  narzędzia  do niwelowania agresji, konfliktu i negatywnych emocji ucznia.  

Szkolenie Zabawy psychoedukacyjne – praca z wyobraźnią i wizualizacją miało na celu przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem z wykorzystaniem metod wizualnych. Podczas warsztatów nauczyciele zostali wyposażeni w innowacyjne narzędzia do pracy z uczniami
w formie zajęć rozwijających odbieranie informacji w sposób obrazkowy i rysunkowy. Dzięki takiej formie uczeń będzie nabywał umiejętność rysunkowego przedstawiania historii, własnego myślenia wizualnego, przekładając to na papier. Zajęcia rozwijały kreatywność, wyobraźnię i twórczość.

Kurs języka angielskiego  składał się z zajęć indywidualnych z trenerem, filmów edukacyjnych i instruktażowych oraz  testów sprawdzających poziom zdobytej wiedzy, case study. Jego celem było przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z uczniami poprzez praktyczne wykorzystanie  umiejętności językowych w czasie różnorodnych aktywności, przełamanie początkowej nieśmiałości lub niechęci porozumiewania się językiem obcym.

Wszystkie warsztaty, kursy i szkolenia miały formę blended learning.

                                                                                                                                                                                   Monika Halagiera,

                                                                                                                                                                                   Szkolny Koordynator Projektu