- Odwiedziny: 3462251
- Do końca roku: 80 dni
- Do wakacji: 258 dni
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych
-
Statystyki
Projekt: Opracowywanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych w Mińsku Mazowieckim przystąpiła do projektu ,,Opracowywanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych
do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” realizowanego na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej przez Instytut Badań Edukacyjnych w partnerstwie z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS.
Rozpoczęcie badań zaplanowane jest w roku szkolnym 2020/2021. Badania obejmą wylosowanych uczniów klas I, V i VII.
Powyższy projekt ma na celu opracowanie narzędzi przeznaczonych do specjalistycznej diagnozy dzieci i młodzieży w obszarze funkcjonowania poznawczego. W badaniach weźmie
udział 45 placówek z całej Polski.
W ramach projektu przeprowadzone zostaną badania oparte na nowatorskiej koncepcji teoretycznej z wykorzystaniem funkcji wykonawczych, takich jak: pamięć, uwaga, myślenie,
w połączeniu ze sferą percepcji, języka i komunikacji. Wymienione obszary determinują miedzy innymi gotowość szkolną, sukces szkolny, a także w dalszej perspektywie sukces zawodowy i jakość życia.
Osobą, która będzie prowadzić badania diagnostyczne na terenie szkoły
jest mgr Anna Jagiełło-Zamojska- psycholog szkolny.
Badania zostaną przeprowadzone przy pomocy Baterii Testów Poznawczych OZP.
Celem badania normalizacyjnego jest uzyskanie norm, czyli tła z którym będą porównywane wyniki dzieci zbierane w trakcie diagnozy dziecka na przykład przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne.
Udział w projekcie jest przedsięwzięciem prestiżowym dla naszej szkoły.
Bateria Testów Poznawczych OZP będzie służyć w przyszłości instytucjom wspomagającym proces edukacyjny uczniów, ich wszechstronny rozwój i efektywne wykorzystanie potencjalnych możliwości dzieci i młodzieży.
Informacje na temat projektu można odnaleźć na stronie:
Anna Jagiełło-Zamojska
Psycholog szkolny