Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3462370
    • Do końca roku: 80 dni
    • Do wakacji: 258 dni
  • Jadłospis

Projekt ,,Torami nowej edukacji"

Przełom września i października bieżącego roku obfitował w różnorodne zajęcia prowadzone przez partnera projektu. Odbyły się warsztaty psychoedukacyjne Budowanie zespołów. Uczniowie klas VII, VI i I brali udział w szkoleniu w formie blended learning.
Jest to forma mieszana, to znaczy, że część godzin realizowano stacjonarnie, a częśćbędzie dopiero przeprowadzona – na platformie mobilnej.

            Zajęcia rozwijają bardzo ważną umiejętność logicznego myślenia. Nie mniej ważne jest to, że dzieci uczą się poprzez zabawę. Łamigłówki matematyczne, informatyczne
i lingwistyczne są zdecydowanie ciekawsze od klasycznych ćwiczeń i zadań. Wszystko to
w celu integracji uczniów opartej na wspólnym działaniu i zaangażowaniu w rozwiązywanie problemów.

            Inne warsztaty – Młody kreator – rozwijają umiejętność kreatywnego myślenia, podejmowania decyzji, tworzenia map myśli. W zajęciach stacjonarnych wzięli udział uczniowie klas młodszych. Dzieci otrzymały też dostęp do platformy mobilnej, aby wspólnie
z rodzicami wykonywać rozmaite prace manualne. Znów doskonalenie poprzez zabawę,
a to lubimy najbardziej.

            Kurs rozwijania 6 umiejętności uniwersalnych to kolejne warsztaty przeprowadzone
w ramach projektu. Ważne jest, że to szkolenie obejmuje wszystkich uczniów. Na razie zajęcia odbyły się dla klasy V a i IV a, ale kurs będzie kontynuowany. Uczniowie mogą na nim doskonalić umiejętność skutecznego podejmowania decyzji, myślenia w sytuacjach krytycznych oraz rozwiązywania problemów.

            Kolejne zajęcia prowadzone przez partnera projektu zaplanowane zostały na koniec października i listopada. Szczegółowe informacje wysłane zostaną do zainteresowanych osób przez dziennik elektroniczny.

                                                                                        Szkolny koordynator projektu

                                                                                                 Monika Halagiera

Artykuły