Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3791786
    • Do końca roku: 291 dni
    • Do wakacji: 104 dni
  • Jadłospis

Program „Lekcje o finansach”

Zajęcia 1

W bieżącym roku 40 uczniów ze  Szkoły Podstawowej nr 4 zostało objętych programem Ministerstwa Finansów „Lekcje o finansach”. Jego celem jest przybliżenie dzieciom tematów związanych z ekonomią i bankowością. Największą atrakcją po zrealizowaniu zaplanowanych zadań będzie wyjazd w październiku na dwudniową wycieczkę do Torunia dofinansowaną w 80 % z dotacji z Urzędu Finansów. Koordynatorem projektu jest Miasto Mińsk Mazowiecki. W czwartek 19.09.2024 r. klasy VIIa i VIIc, biorące udział w przedsięwzięciu uczestniczyły w zajęciach z nauczycielką przedsiębiorczości z Zespołu Szkół nr 2 w Mińsku Mazowieckim. W czasie warsztatów pani Małgorzata zapoznała uczniów z pojęciami popytu i podaży oraz sposobami oszczędzania pieniędzy. Dzieci opracowały tabelę wpływów i wydatków do budżetu państwa, a następnie opracowywały rejestr priorytetów budżetu domowego. Najważniejszym atutem lekcji było uświadomienie uczniom konkretnych i realnych sposobów oszczędzania pieniędzy. Efektem ich pracy jest powstanie indywidualnej tabeli w oparciu o zasadę 50/30/20.

Zajęcia 2

26 września uczniowie klas 7a i 7c spotkali się z pracownikiem SKOK-u Stefczyka. Pani Marzena w prosty sposób opowiedziała o narzędziach finansowych, z których mogą korzystać młodzi ludzie (karty przedpłacone, konta bankowe, lokaty). Zwróciła uwagę na jakie niebezpieczeństwa muszą uważać młodzi klienci banków i w jaki sposób banki i państwo chronią nasze oszczędności. Powiedziała również uczniom, jak można rozpocząć zawodową drogę w bankowości, jakie należy mieć kwalifikacje i predyspozycje – sumienność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, gotowość do doskonalenia zawodowego.

Zajęcia 3

W dniu 3 października uczniowie klas 7a i 7c spotkali się w auli szkolnej, by porozmawiać o przyszłości.

W czasie spotkania obejrzeli krótkie filmy edukacyjne:

  • Jak motywacja pomaga w wyborze zawodu?
  • Jakie wymagania, poza wykształceniem, szefowie stawiają swoim pracownikom?
  • Jak przygotowuje się pracownika na zmianę charakteru pracy.

Wykonali w grypach ćwiczenie, w którym określali, jakie kompetencje, umiejętności, cechy charakteru powinni mieć przedstawiciele zawodów: weterynarz, informatyk, prawnik, nauczyciel i lekarz. Próbowali ustalić, jaką ścieżką edukacyjną powinni podążać, by zdobyć odpowiednie wykształcenie i gdzie mogliby pracować.

W drugiej części zajęć uczniowie poznali, jakie formy zatrudnienia obowiązują w naszym kraju, jakie prawa przysługują pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę. Dowiedzieli się również, że w Polsce obowiązuje wynagrodzenie minimalne, a osoby pracujące płacą podatki i składki społeczne, a pracując zbierają również pieniądze na swoją przyszłą emeryturę.

Uczniowie zrozumieli, jak ważna jest dla nich edukacja i wybór zawodu, który zapewni im nie tylko finansową satysfakcję.

Wycieczka do Torunia

Zwieńczeniem realizacji  programu „Lekcje o finansach” była dwudniowa wycieczka do Torunia. Wzięły w niej udział klasy VIIa i VIIc, impreza miała miejsce 10 i 11 października. Wyjazd został sfinansowany w 80% ze środków przyznanych przez Ministerstwo Finansów. W ramach wycieczki odwiedziliśmy Młyn Wiedzy, Dom Mikołaja Kopernika, Urząd Skarbowy oraz Planetarium. Zwiedziliśmy Stare Miasto. Późnym wieczorem wybraliśmy się na spacer do grających fontann i obejrzeliśmy piękne widowisko. Byliśmy zakwaterowani w wygodnym hotelu z pysznym jedzonkiem. Z wycieczki pozostało wiele niezapomnianych chwil, zintegrowaliśmy się jako klasa a spędzone razem chwile długo pozostaną nam w pamięci.