Szkoła Podstawowa nr 4 im. Powstańców Styczniowych

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3110189
    • Do końca roku: 255 dni
    • Do wakacji: 62 dni
  • Jadłospis

Uwaga

Drodzy rodzice,

zachęcamy do zgłoszenia udziału Państwa dzieci
w projekcie ,,Torami nowej edukacji
- wykształcenie, kreatywność i innowacyjność drogą do lepszej przyszłości uczniów Mińska Mazowieckiego”.

Zajęcia pozalekcyjne w ramach projektu są bezpłatne.

Są szansą dla dzieci rozwoju nowych umiejętności, utrwalenia zdobytej wiedzy i jej poszerzenia
oraz nabycia kompetencji społecznych niezbędnych
w przyszłości.

 

Szanowni Państwo

już teraz Wasze dziecko kształcąc się inwestuje
w swoją przyszłość -
zgłoś Jego udział w projekcie.

Od 7 stycznia 2020 r.
trwa rekrutacja uzupełniająca do projektu.

Wnioski należy składać w sekretariacie szkoły (dostępne na stronie szkoły).

 

Każdy uczestnik projektu weźmie udział w kursie rozwijania 6 umiejętności uniwersalnych w formie blended learning (patrz zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych i uniwersalnych). Obejmuje 4 bloki tematyczne:

1. Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów ;

2. Przedsiębiorczość (postawa uczciwości, przywództwa, wytrwałości, empatii);

3. Kreatywność i innowacyjność (kreowanie i wprowadzanie w życie innowacyjnych pomysłów, wartościowania, dociekliwości i ciekawości świata, poznanie technik kreatywnego myślenia, mapy myśli);

4. W zakresie pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy (uczniowie nauczą się pracować w zespołach, uczyć od innych, delegować, wykształcą postawy współodpowiedzialności, otwartości, i kooperatywności, przywództwa, kompromisu, poznają rolę zespołowe).

 

Trwa nabór uzupełniający do następujących grup:

  1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z :

  1. Język angielski

Gr. 1 p. A. Kapica kl. 3

Gr. 2 p. M. Baranowska kl. 1-2

Gr. 3 p. M. Baranowska kl. 4-5

Gr. 4 p. P. Parchomenko kl. 6

Gr. 5 p. P. Parchomenko kl. 7

  1. Matematyka
    Gr. 1 p. E. Borysiuk kl. 7
    Gr. 2 p. E. Borysiuk kl. 6
    Gr. 5 p. A. Mikulska kl.1-3

  2. Przyroda kl. I-III

Gr. 1 p. D. Cymbalińska kl. 2

Gr. 2 p. D. Cymbalińska kl. 2

Gr. 3 p. H. Drobek kl. 3

Gr. 4 p. H. Drobek kl. 3

Gr. 5 p. A. Wysocka kl. 1

Gr. 6 p. K. Roguska kl. 1

Gr. 7 p. M. Kordas kl. 1

  1. Nauki przyrodnicze:

Gr. 1 biologia p. M. Sędek kl. 6-7

Gr. 2 biologia p. M. Sędek kl. 5

Gr. 4 geografia p. A. Kosińska kl.6-7

Gr. 5 geografia p. A. Kosińska kl. 4-5

Gr. 6 fizyka p. J. Królak kl. VII

  1. Zajęcia wyrównujące dla uczniów wymagających wsparcia

Gr. 1-5 (TUS) trening umiejętności społecznych p. M. Patoka

Gr. 6-10socjoterapia/terapia wspierająca p. A. Luba

Gr. 11-15 zajęcia korekcyjno-kompensacyjne/terapia wspierająca
p. K. Duszczyk

 

  1. Zajęcia rozwijające:

  1. Język angielski
    Gr. 2 p. A. Kapica kl. 1

Gr. 5 p. M. Baranowska kl. 4-5

  1. Język niemiecki

Gr. 1 p. W. Jakubowski kl. 5

Gr. 2 p. W. Jakubowski kl. 5

Gr. 3 p. W. Jakubowski kl. 6

Gr. 4 p. W. Jakubowski kl. 4

Gr. 5 p. W. Jakubowski kl. 6-7

  1. Matematyka

Gr. 1 p. E. Borysiuk kl. 6-7

Gr. 2 p. M. Kordaś kl. 1

Gr. 3 p. D. Cymbalińska kl. 1

Gr. 4 p. D. Cymbalińska kl. 1

Gr. 5 p. H. Drobek kl. 3

Gr. 6 p. H. Drobek kl. 3

Gr. 7 p. K. Wolińska-Miller kl. 1

Gr. 8 p. A. Mikulska kl. 2

Gr. 9 p. A. Mikulska kl. 2

Gr. 10 p. A. Wysocka kl. 2

Gr. 11 p. A. Wysocka kl. 2

Gr. 12 p. K. Roguska kl. 1

Gr. 13 p. K. Roguska kl. 1

Gr. 14 p. K. Roguska kl. 2

  1. Przyroda kl. I-III

Gr. 1 p. D. Cymbalińska kl. 2

Gr. 2 p. D. Cymbalińska kl. 1

  1. Nauki przyrodnicze

Gr. 1 biologia p. M. Sędek kl. 4-5

Gr. 2 biologia p. M. Sędek kl. 5

Gr. 4 biologia p. M. Sędek kl. 6

Gr. 7 geografia p. A. Kosińska kl. 6

Gr. 9 geografia p. A. Kosińska kl. 4-5

Gr. 10 geografia p. A. Kosińska kl. 7

Gr. 11 fizyka p. J. Królak kl. 7

  1. Kurs języka angielskiego dla uczniów klas V-VII w formie blended learningu 30h, kody dostępu i indywidualna opieka/konsultacje. Kurs języka w formie filmów szkoleniowych animacyjnych wykorzystujących: aniację, grafikę, muzykę (25 lekcji nagrań)- słownictwo, wymowa, słuchanie, praktyczne scenki oraz materiały i ćwiczenia do pracy (zeszyt ćwiczeń)- gramatyka, teksty, materiały pomocnicze. Przed każdą lekcja powtórka materiału i test sprawdzający zdobyta wiedzę z poprzedniej lekcji. Na koniec kursu uczeń przystąpi do testu, otrzyma zaświadczenie.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Zajęcia wspierające rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów:

  1. Kurs rozwijania 6 umiejętności uniwersalnych w formie blended learning.
    Kurs trwa 20 h w podziale na 6 h stacjonarnych i 14 h na platformie, przeznaczony jest
    dla wszystkich uczestników projektu.

  2. Budowanie zespołów –zajęcia psychoedukacyjne w formie blended learning
    z dostępem do mobilnej platformy (4h stacjonarnie, 8 h na platformie). Poruszana tematyka to: praca w zespole, skuteczna komunikacja, wyrażanie swoich emocji.
    Ograniczona ilość miejsc.

  3. Młody kreator – zajęcia kreatywnego i twórczego myślenia, rozwijające umiejętność logicznego myślenia- zabawy matematyczne, informatyczne, elektroniczne, lingwistyczne. 4 h zajęć stacjonarnych, 6 h na platformie –
    6-8 filmów do pracy manualnej. Uczeń w trakcie trwania filmu będzie wykonywał prace manualne np. szycie, klejenie, prace z papieru, zabawy liczbowe, słowne). Zajęcia mobilne stwarzają możliwość wspólnej pracy rodzica z dzieckiem.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Praca z wyobraźnią i wizualizacją – zabawy psychoedukacyjne – zajęcia
    w wymiarze 5 h prowadzone w małej grupie, rozwijające odbieranie informacji
    w sposób rysunkowy i obrazkowy

  2. Warsztaty CYM – praca z obrazem, rysunkiem i symbolem- warsztat w formie blended learning (4h stacjonarnie, 8h na platformie). Uczniowie uczą się wykorzystywać w nauce symbol, metaforę oraz obraz, które rozwijają procesy poznawcze u uczniów oraz rozwijają myślenie lateralne.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. IROBOT- zajęcia z robotyki i informatyki z wykorzystaniem klocków LEGO w formie blended learning (6h stacjonarnych zajęć, 6h na platformie). Uczniowie rozwijają wiedzę z zakresu fizyki, mechaniki i informatyki, zdolności manualne, postrzeganie i myślenie przestrzenne z zakresu robotyki.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Kurs ICT – obsługa narzędzi informatycznych i urządzeń mobilnych do nauki w formie blended learning dla uczniów klas V-VII (4h stacjonarnie, 8h na platformie). Przygotowanie do pracy na mobilnej platformie distance learning, obsługa urządzeń mobilnych oraz programów edukacyjnych wykorzystywanych do nauki podczas kursu, jako modelowe będą wykorzystywane produkty (e-podręczniki i platformę internetową) projektu innowacyjnego z komponentem ponadnarodowym ,,E-nauczyciel przyrody. Zintegrowane środowisko edukacyjne dla rozwijania myślenia naukowego, umiejętności informacyjnych oraz kompetencji językowych uczniów II i III etapu edukacyjnego.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Warsztaty z zakresu zagrożeń w cyberprzestrzeni w formie blended learning dla uczniów klas VI-VII (4h stacjonarnie, 4h na platformie). Celem kursu jest podniesienie świadomości uczniów w zakresie zagrożeń jakie niesie ze sobą świat wirtualny. Szkolenie podzielone jest na 2 części: warsztat na platformie distance learning 4h każdy uczestnik otrzymuje kod dostępu aktywny min. 2 m-ce, wypełnia test ex-ante ,,Świadomość zagrożeń w cyberprzestrzeni”, ćwiczenia, filmy, pdf, materiały dodatkowe. Później bierze udział w szkoleniu prowadzonym przez nauczyciela 4h.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Młody inżynier – szkolenie w formie blended learning (6h stacjonarnych zajęć, 6h na platformie). Zajęcia dla uczniów klas VI-VII mające na celu wykształcić w uczniach manualne umiejętności rozwijające kreatywność, wyobraźnię oraz twórczość. Zajęcia wspomagające naukę oraz podejście do uczenia się przedmiotów obowiązkowych.

Ograniczona ilość miejsc.

  1. Trening zastępowania agresji – szkolenie w formie blended learningu (8h stacjonarnych zajęć, 8h na platformie) zajęcia dla uczniów klas VI-VII.
    Edukacja w zakresie wyrażania emocji, radzenia sobie z emocjami oraz wypracowania mechanizmów obronnych, które przyczynia się do zniwelowania zachowań agresywnych.
    Ograniczona ilość miejsc.